Ewa wraca z zagranicy. Zdobyła właśnie jedną z ważnych nagród na festiwalu filmowym. Jest pijana i nieudolnie usiłuje przybierać pozy wielkiej gwiazd, co nie budzi aplauzu otoczenia. Na lotnisku czeka na Ewę sportowiec Marek. Odwozi bohaterkę do studia telewizyjnego na próbę "Antygony", w której ma zagrać rolę tytułową. Proponowane wynagrodzenie uważa jednak za zbyt niskie i demonstracyjnie opuszcza studio.
Spędzając wieczór z Markiem nie wie jeszcze, że właśnie dzisiaj zmarł jej ojciec, gdyż egoistyczny kochanek decyduje się powiedzieć o tym dopiero następnego dnia...
Produkcja: 1990
Premiera: 1990
Reżyseria:
Muzyka:
muzyka
muzyka
Obsada:
aktorka Ewa
Piotr, organizator występów Ewy
Marek, kochanek Ewy
Marek, kochanek Ewy
montażysta Jurek
reżyser Grzegorz
Lusia, sąsiadka Ewy
-
-
brat Ewy
-
-
-
celniczka na Okęciu
mężczyzna w lokalu
lekarz w szpitalu
redaktorka w tv na próbie "Antygony"
Kazio, mechanik samochodowy
lekarka ginekolog
kierownik lokalu, w którym występuje Ewa
żona ojca Ewy
Wilko, adwokat żony ojca Ewy
-
-
aktor na próbie "Antygony"
kierownik "Estrady"
-
żona Marka
Andrzej, akompaniator Ewy
piosenkarka
mężczyzna na stracji benzynowej
-
aktorka występująca z Ewą
Karol, aktor grający "Króla Ubu"
pan Rysio, kierownik produkcji filmu
-
-
tragarz na Okęciu; nie występuje w czołówce
Krzyś, syn żony ojca Ewy; nie występuje w czołówce
i inni
Dubbing:reżyserka Magda; aktorki nie widzimy na ekranie, słyszymy jedynie jej głos
Notatki:
Wkrótce po premierze "Historia niemoralna" wywołała falę dyskusji i polemik. Część krytyków ganiła reżyserkę za zbyt natrętny ich zdaniem autotematyzm. "Taki film można sobie nakręcić prywatnie na kasecie wideo i pokazywać w gronie znajomych" - pisano.
Film jest daleko bardziej bezkompromisowy niż - też przecież autotematyczne - "Wszystko na sprzedaż" Andrzeja Wajdy. Barbara Sass nie cofa się przed drastycznością, a o sprawach intymnych, by nie rzec wstydliwych, mówi głośno i bez ogródek. Bohaterka brawurowo grana przez Dorotę Stalińską jest kobietą egoistyczną, dążącą do dominacji nad otoczeniem, ambitną i agresywną, choć nie pozbawioną wrażliwości. Reżyserka nie poprzestaje jednak na analizie osobowości swojej bohaterki. Porusza także problem manipulacji jednej artystki przez drugą. To film niezwykle szczery, wręcz intymny, a pomysł wzięty został przez Barbarę Sass z własnych i Doroty Stalińskiej doświadczeń i zawiera pewne fakty z biografii obu kobiet.
IMDb (angielski)
Wikipedia (polski)
03.181228
(POL) polski,
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz